دکتر افشین تاج دینی

جراح و متخصص بیماری های چشم

لازک، لیزیک، فمتولیزیک، فیکو، فمتوفیکو، جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

آدرس مطب

کرج، جهانشهر، بلوار مولانا، رو به روی کلینیک نوردیدگان، ساختمان سروش

ساعت کاری

سه شنبه ها: ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰
پنج شنبه ها: ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰

فمتواسمایل چشم در کرج

عمل فمتو اسمایل چشم در کرج

آنچه در این مقاله می خوانید :

فمتواسمایل چشم در کرج، آخرین نسل از بهبود بینایی و جراحی اصلاح عیوب انکساری می باشد. این روش یکی از کم تهاجمی ترین شیوه درمان و اصلاح آستیگماتیم و نزدیک بینی شناخته شده است.

 

فمتو اسمایل چشم در کرج

 

فمتو اسمایل چشم در کرج (Femto-smile)، که به نام عمل ریلکس اسمایل هم شناخته میشود، جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری جراحی لیزر چشم بدون استفاده از تیغه ی مکانیکی برش، و بدون لایه برداری بزرگ قرنیه (فلپ) می باشد، که در آن عصب قرنیه بدلیل برش بسیار کوچک و لبخند مانند، کمتر تحت تأثیر قرار گرفته و تاری دید که نتیجه ی نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد را رفع و خطای دید را تصحیح میکند.

یکی از مهم ترین مزایای این روش این است که هیچگونه لایه برداری در سطح قرنیه انجام نمی شود. در تکنیک درمان اصلاح عیوب انکساری با استفاده از فمتواسمایل، در عمق 110 تا 130 میکرون از سطح قرنیه 2 برش ایجاد می شود. این 2 برش، یک بافت عدسی شکل را داخل قرنیه تشکیل داده و با خارج کردن این عدسی به وسیله یک برش 2 تا 4 میلی متری، فرم قرنیه تغییر پیدا کرده و باعث اصلاح دید می شود.

 

دکتر افشین تاج دینی؛ جراح و متخصص بیماری های چشم در کرج

آدرس مطب : کرج، جهانشهر، بلوار مولانا، رو به روی کلینیک نوردیدگان، ساختمان سروش

ساعات کاری : سه شنبه (از ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰) و پنج شنبه (از ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰)

 

روش فمتواسمایل مناسب چه کسانی می باشد؟

 

این عمل جراحی برای تمامی بیمارانی که دارای نزدیک بینی و یا آستیگماتیسم هستند مناسب می باشد. در این روش آستیگماتیسم 4 تا 5 نمره و نزدیک بینی 2/5 تا 10 نمره به شرط داشتن شرایط قرنیه ای قابل درمان می باشد.

  • افراد دارای نزدیک بینی
  • افرادی که خواهان کیفیت بالای بینایی هستند.
  • افرادی که به خشکی شدید چشم مستعد هستند.
  • ورزشکاران و افرادی که فعالیت های پر تحرک انجام می دهند و به بهبود سریع نیازمندند.
  • افرادی که نمی توانند عوارض جانبی عمل جراحی فمتولیزیک و لیزیک را تحمل کنند.
  • افرادی که قرنیه نازک دارند و تمایل به انجام عمل آسان تری هستند، اگرچه روش PRK برای این افراد مناسب می باشد.

 

نکات مهم جراحی فمتواسمایل

 

  • سن توصیه شده برای انجام این عمل، 18 سال می باشد.
  • معاینه شدن بیمار توسط پزشک و دریافت آزمایش های بالینی پیش از عمل جراحی باید انجام شده باشد.
  • بیمار از عمل نباید انتظارات غیر واقعی داشته باشد.

فمتو اسمایل

دستورات قبل از انجام عمل فمتواسمایل چشم

 

  • شستن مژه ها و پلک ها شب قبل از عمل به وسیله شامپوی بچه
  • انجام ندادن آرایش، 48 ساعت قبل از عمل
  • داشتن لباس سبک در روز عمل
  • عدم استفاده از ادکلن و عطر در روز عمل
  • استفاده نکردن از لنز های تماسی، 48 ساعت قبل از عمل
  • در صورت داشتن اضطراب، استفاده از قرص آرام بخش

 

دستورات حین عمل جراحی فمتواسمایل

 

دقت داشته باشید که انجام این اعمال دردناک نمی باشد و همکاری شما برای رسیدن به حصول نتیجه بهتر، نقش بسیار مهمی دارد. پس بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و در حین عمل به دستورات پزشک عمل نمایید. همچنین موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • در حین انجام عمل به رنگ سبز یا قرمز چشمک نگاه کنید و از حرکت دادن سر و چشم ها خودداری نمایید.
  • مدت زمان لیزر به این بستگی دارد که از چه نوع لیزری استفاده می شود. مدت زمان آن معمولا از 1 دقیقه و گاهی حتی 10 ثانیه می باشد. پس تا زمانی که صدای لیزر را می شنوید چشم هایتان را حرکت ندهید.
  • نگران پلک زدن خود نباشید، زیرا پلک های شما به وسیله دستگاهی از هم باز نگه داشته می شوند. بهتر است برای جلوگیری از درد در زمان عمل، از فشار دادن پلک و اخم کردن خودداری نمایید.
  • برای اجتناب از ایجاد آلودگی، دست های خود را به محیط عمل نزدیک نکنید.

فمتواسمایل در کرج

 

روش فمتو اسمایل در کرج

 

در روش ریلکس اسمایل یا همان فمتواسمایل ، از تکنیک Relax استفاده میشود. در این تکنیک، از نور لیزر برای برشهای بسیار دقیق استفاده میشود. در واقع در روش فمتو اسمایل، از نور لیزر، بدلیل قدرت رسوخ بالای آن، و همچنین قابل تنظیم بودن آن در برشهای بسیار دقیق، برای ایجاد یک برش بسیار کوچک شبیه طرح یک لبخند بر روی قرنیه استفاده میشود.

در فمتواسمایل، برش سطح قرنیه مانند عمل لازک چشم با تیغ جراحی صورت نمیگیرد. در این شیوه از عمل لیزر، جراح از لیزر اختصاصی فمتو ثانیه ویژو ماکس (Visu max femto second) برای ایجاد یک تکه یا بیت کوچک از بافت عدسی مانند در داخل قرنیه استفاده میکند. سپس یک شکاف کوچک به شکل لبخند ، توسط لیزر فمتوسکند بر روی قرنیه ایجاد میشود . سپس از میان این شکاف بسیار کوچک، آن عدسک انکساری ریز بیرون آورده می شود.

این روش در واقع بیرون آوردن عدسک از شکاف ریز لبخند مانند در قرنیه میباشد. این نوع از لیزیک ، برای نمره چشمهای بالا، و نیز برای قرنیه های نازک استفاده می شود.

 

مراحل انجام عمل جراحی لیزر فمتو اسمایل

 

مراحل انجام عمل فمتواسمایل یا همان ریلکس اسمایل بدین شرح میباشد: ابتدا چشم ها چندین بار با قطره ی استریل بیحس کننده شسته شده و بی حسی موضعی در چشم انجام میشود. سپس با ابزار مخصوصی به نام اسپکولوم، پلک ها باز نگه داشته می شود.

سپس با استفاده از لیزر اختصاصی “فمتو سکند ویژو ماکس” که دارای تجهیزات نرم افزاری کاملا پیشرفته و قابل تنظیم برای این عمل دقیق میباشد، در عمق 110 تا 130 میکرونی از سطح قرنیه (یعنی در ضخامت قرنیه _ لایه ی زیرین آن) دو شکاف ظریف ایجاد میکند که این دو برش (bit) یک بافت عدسی شکل را تشکیل میدهد (Lenticule)، سپس یک برش بسیار کوچک لبخند مانند به اندازه ی 2 تا 4 میلیمتر در محیط قرنیه ایجاد میکند، و سپس جراح آن عدسک را ازاین برش، خارج می نماید .

باخروج این تکه ی کوچک عدسک، تغییر شکل مناسب در لایه های بیرونی قرنیه انجام شده و عیب انکساری چشم تصحیح می شود.

 

تفاوت فمتواسمایل با فمتولیزیک

 

در زمان عمل فمتولیزیک از دو لیزر به‌منظور تغییر قرنیه استفاده می‌شود. درصورتی‌که در روش فمتواسمایل تنها از یک لیزر کمک گرفته می‌شود؛ همچنین فمتواسمایل دارای خطر و عوارض کمتری نسبت به فمتولیزیک است و موفقیت در نتیجه نهایی عمل بیشتر است.

ناگفته نماند که در روش فمتولیزیک به دلیل استفاده از دو لیزر در هنگام جراحی، مدت‌زمان عمل طولانی‌تر خواهد شد. پس مدت‌زمان عمل فمتواسمایل نیز بسیار کمتر است.

 

 

هزینه فمتو اسمایل چشم در کرج

 

هزینه جراحی عمل چشم یکی از گزینه‌های مهم برای بیماران است. قطعاً شما هم قبل از شروع درمان، مشتاقید که از تمامی هزینه‌ها مطلع باشید تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. طبق بررسی‌های انجام شده بسته به نوع تجربه و مهارت پزشک، مکان جراحی، نوع بیمه درمانی، امکانات و… هزینه عمل متفاوت است. البته آزمایش‌هایی نیز می‌بایست قبل از عمل انجام شود که هزینه مجزایی از جراحی دارد.

هزینه عمل فمتواسمایل چشم بیشتر از هزینه عمل لیزیک، لازک و حتی فمتولیزیک است. چرا که در این عمل، از دو لیزر برای اصلاح چشم استفاده می‌شود؛ یک لیزر برای برش قرنیه و یک لیزر هم برای اصلاح قرنیه.

پیشنهاد ما به شما این است که برای اطلاع از قیمت دقیق جراحی به پزشک موردنظر خود مراجعه کنید و شرایط جراحی فمتواسمایل را به طور دقیق جویا شوید.

 

دکتر افشین تاج دینی؛ جراح و متخصص بیماری های چشم در کرج

آدرس مطب : کرج، جهانشهر، بلوار مولانا، رو به روی کلینیک نوردیدگان، ساختمان سروش

ساعات کاری : سه شنبه (از ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰) و پنج شنبه (از ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰)

 

سخن پایانی

 

در تمام درمان‌های چشم، دلایل انتخاب یک جراحی نسبت به دیگری از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند. تنها راه برای دانستن اینکه کدام یک برای شما بهترین است، دریافت نظر متخصص است. جراحی چشم فمتواسمایل جز مدرن‌ترین عمل عیوب انکساری چشم محسوب می‌شود که بدون درد و حتی عارضه انجام می‌شود. در این عمل چشم از به‌روزترین تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود تا عمل در کوتاه‌ترین مدت‌زمان ممکن صورت گیرد.

 همه افراد نمی‌توانند به‌منظور درمان از این نوع جراحی بهره ببرند؛ بلکه تنها افرادی می‌توانند به‌منظور درمان از این عمل استفاده کنند که دارای نزدیک‌بینی شدید و مشکل آستیگماتیسم باشند.

مقالات مرتبط

3 دیدگاه دربارهٔ «عمل فمتو اسمایل چشم در کرج»

  1. سلام این التهاب چشم زیادی داره؟ تا چند روز بعد از عمل نمیشه کارهای روزمره مثه کار با سیستم رو انجام داد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *